2008. július 13., vasárnap

Mamma Mia! - Filmet ajánlok, de még mennyire!

Zenés ABBA film vasárnap délelőtt - jött a programajánlat. Érdekel ez engem? Nem. Később egész más programokon szörföltem a neten, amikor ismét a szemem elé került. Megint ez a Mamma Mia. Meryl Streeppel a főszerepben? Miiicsoda? Ez érdekel. Tovább böngésztem… Lelkes hozzászólók véleményét találtam a Porton. Na, ezt meg kell nézni! Kánikulában végül is kitűnő program egy hűtött nézőtéren filmet nézni… Nem bántam meg! Fantasztikus, magával ragadó, sodró hangulatú zenés mozi. A zenés műfajban – ismereteim szerint – most debütáló izgalmas színésznő, Meryl Streep ebben a műfajban is megállja a helyét.
A film főszereplői nők, akiknek az esze természetesen a férfiak körül jár. A sármos Pierce Brosnan, s a bájosan mafla Colin Firth nem rossz asszisztenciának. A Meryl Streep alakította Donna egyedülálló anyaként és egy kis görög szálloda tulajdonos-mindeneseként a lánya, Sophie esküvőjére készül. Sophie, aki nem ismeri apja kilétét, anyja naplójában való kutakodás után három apajelöltet hív meg titokban az esküvőre. Donna is meghívta két legjobb barátnőjét, az életrevaló Rosie-t és a módos, sokszor elvált Tanyát a régi zenekarából, a Donna és a Dinamókból.
Ennyi elég is a történetből, mert nem az szenzációs a filmben, hanem az egész: Streep, a barátnők, a történetbe szőtt ABBA-számok, a lendületes, humoros koreográfia. Amikor Donna és barátnői előadják az I’m a dancing queen-t – beleborzongtam, sőt a könnyem is kicsordult, olyan öröm-, élet- és energiabomba ez az epizód a remek tánccal és Streep előadásával, hogy csak ámulni, lenyűgözve lenni és táncrapattani lehet. Nem lenne rossz szabadtéren nézni, hallgatni és végigtáncolni a szereplőkkel a filmet.
Megsúgom, hogy szerencsére, némi fricskával, a film végén ismét előadják a dalt!
Szóval van itt minden, szép fiatal lány, belevaló nő, szép testű és jóképű pasik, görög bennszülöttek, akik mondanom sem kell, szintén táncra perdülnek, békauszonyban táncoló férfitánckar, nem beszélve a remek színésznőről, a csodás dalokról, a zseniális koreográfiáról, a jó ötletekről. Összegezve: bűbájos, mókás, édes, remek!
Mamma Mia! Eszméletlenül jó!
Megnézem még egyszer!

2 megjegyzés:

  1. Másfél év távlatából megerősítem, hogy tényleg jó! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi :)
    Lassan már elfelejtem, pedig háromszor is megnéztem.

    VálaszTörlés