2010. december 17., péntek

Magánnyugdíjpénztárban maradási nyilatkozat 2.

Ma (dec. 16-án) reggel 8 órakor megjelentem a Fiumei úti nyugdíjügyi hatóságnál.
Túljutottam a detektoros kapun, mikor is Információs Főnéni közölte, még nem lehet nyilatkozni magán-nyugdíjpénztár ügyben, még nem lépett a törvény bele az életbe. Erre én: Nyilatkozni AKAROK! Meg ez meg az.
Akkor menjek a Nyilvántartási Osztályra, a folyosó végére.
Na ugye, hogy lehet. A 7 fejű sárkány egyik feje nyissz.
Nyilvántartási Osztály. Nyilatkozni akarok MNYP-maradásról. Tessék a sorszámpapír, melyen szöveg, 0 várakozó előttem. Eltelik 10 perc, érdeklődöm, hogy vajon mire kell várni, ha 0 várakozó van előttem. A rendszerben van valami hiba. Kb. 10 perccel később újabb sorszámmal jön felém az alkalmazott, most ezzel várjak. Ekkorra két várakozó került elém.
Kb. 30 perc után az első sorszámom megjelenik a táblán. Hurrá.
Ügyintéző ablak. MNYP-maradásról szeretnék nyilatkozni. Hoztam sk. nyilatkozatot 4 példányban, mind az ötezer adattal, ami rólam létezik. Amúgy, TB-kártyát, személyit, lakcím igazolványt kértek. Én vagyok az első, aki nyilatkozik.
Aztán mégse. Vagy négy ügyintéző gyűlik össze tanulmányozni a számítógépes rendszer MNYP-ügyekre vonatkozó kezelését. Nem működik. Ám e ponton a Főosztályvezető asszony közbelép. Nem lehet nyilatkozni. Törvénytelenséget nem követhetnek el. Még nem lépett életbe a törvény.
Erre én, ha visszamenőleg lehet törvényt hozni, akkor előre csak át lehet venni egy nyilatkozatot.
Nem lehet.
Tudtommal, akármilyen ügyfél ákombákomot át kell venni a közigazgatásban, ha az állampolgár ügyet akar intézni, s tartalom alapján dönteni.
Akkor sem veszik át.
De jövő héten felhívnak és időpontot adnak az ügyintézéshez.
Megadtam a telefonszámom.
Az imént, a reggeli események után néhány órával pedig panaszt tettem az ombudsmannál.

8 megjegyzés:

  1. Na, és mit mondott az ombudsman?
    Persze szerintem az ombudsmant a jövőben szintén a FIDESZ fogja kinevezni, hogy igazi ereje legyen aaz ombudsmani intézménynek, s az ne fék, hanem gázpedál legyen a Viktor lába alatt!

    VálaszTörlés
  2. Én is érdeklődéssel várom, hogy mit fog válaszolni az ombudsman és azt hány napon belül.
    Gázpedálos nézeteidet teljes mértékben osztom. :)

    VálaszTörlés
  3. 3.menet

    Szőrcsuhában és mezítláb
    (nem moonboats-ban!)
    hajlandó csak fogadni
    az ombudsman!

    VálaszTörlés
  4. Moonboats? Az mi a túró?
    A mezítláb beszerzése megoldható. Tudnál szőrcsuhát kölcsönadni? Akkor már a farsangra is megtartanám, tavasszal visszakapod.

    VálaszTörlés
  5. Az ombudsmano nem tehet mást, mint felhívja a T Ügyfél figyelmét, hogy jogérvényesen nem tehet nyilatkozatot. A sajtcetlit a T Igazgatóság T Ügyintézőjének át kellett volna vennie, és a T Illetékesnek a fenti tartalmú választ adnia. A T Ügyfél januárban adhat be panaszt, ha akkor nem sikerül méltányos idő alatt az ügyét elintéznie. Mert jogállamban élünk! Már bocsánat! :)

    VálaszTörlés
  6. Mivel visszamenőlegesen és zsarolással lehet törvénykezni, ezért nem élünk jogállamban. És amúgy már végrehajtási rendelkezéseket is bocsátott ki a Kormány ez ügyben. De valóban, a pilótakekszkarikákon keresztül a világra tekintő államfőnk még nem firkantotta autogramját a törvényre, direkt Karácsonyra időzítve, hadd legyen minél lehetetlenül kevés idő a téli zimankóban való ügyintézésre. És csak dógozzon az ombudsmanó, már úgyse sokáig teheti! Nincs bocsánat!

    VálaszTörlés
  7. Most olvastam hogy 50 székelyudvarhelyi kéri Pakson a honosítását és ezért az önkormányzat meghosszabbított nyitvatratással működik a jövő héten.
    Magyar állampolgár maradni akar a önkéntes nyugdíjpénztárban nem érdemelt volna az utolsó hét végén meghosszabbított ügyfélfogadást?

    VálaszTörlés
  8. A magán-nyugdíjpénztárban maradók nem érdemlik meg az extra nyitva tartást, nyilván hazaárulókká lesznek nyilvánítva. Minimum.
    Más kérdés, hogy - ahogy Tóta W. írja http://w.blog.hu/2011/01/25/dezsonek_nem_kell_meghalnia - a magánnyugdíjpénztárt választók szívatását kiagyalók és megvalósítók egy része idővel Latin Amerikában, álnéven fog bujdosni.

    VálaszTörlés