2010. augusztus 20., péntek

Országtorta 2010 - villámteszt

Villámteszt, mert valahogy nem ízlelgettem, kóstolgattam sokáig, megettem és kész.
Szögezzük le, vagy talán stílusosabban, foglaljuk marcipánba, hogy az ez évi országtorta-győztes, a szilvagombóc torta legjobb tulajdonsága a könnyűsége.
Küllemre nem igazán hoz izgalomba, legfeljebb a gömböc alakú gombóc a pudingréteg közepén. Mondjuk ez a pudingporos izé, valahogy nálam elsőre kiesett volna az előszűrőn, annyira otthoni, lusta háziasszonyos fogás. (Nem mintha halvány fogalmam lenne a tortakészítésről, én csak eszem.)
A kemény csokitető is olyan ügyetlen, mert hogy egyem (a dobostorta teteje a kivétel, mely erősíti a szabályt).
Mondjuk a krém nekem kissé truttifruttis ízű, ami mondhatni trafikos fílinget kölcsönöz a tortaszeletnek. Valahogy több fantáziát elbírt volna még a piskóta-krém-piskóta-egybe csoki réteg. Például egy vékonka marcipán réteget. A krémpuding közepén lévő marcipános-szilvás gömböcszelet a legjobb falat a tortában. Mivel szilvás nyerő torta már volt az országtorta-versenyben, talán szerencsésebb lett volna egy újabb ízt választani.
Az én ízlelőbimbóim a túrógombóc tortát favorizálták volna, ha kóstolhattam volna.




Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése