2010. április 14., szerda

Cirkusz Csernusszimusz

Hát én vagyok egy marha (de mekkora), hogy elmentem az IPM-klub Csernus Imre-féle programjára. Amúgy kedvelem az IPM-klubprogramokat. Nem rossz: korábbi IPM számokat begyűjteni, a belépőjegy árát aprósütiben leenni, kávéban, üdítőben leinni a New York Kávéházban.
Nem bántam, sőt többnyire nagyon is élveztem Gazda István, Czeizel Endre és Juhász Árpád előadásait. De nem így történt a Csernus-programmal. Egy-egy vele készített interjú, emlékeim szerint, érdekes volt, talán néhány figyelemre méltó mondata is volt. Áldozatai gyapálását nem nagyon követtem, de hallottam róla.
Lényegében azért mentem el, mert kíváncsi voltam hogyan hat élőben. A kíváncsiságom nem tartott a program végéig: megundorodtam, lefáradtam. Kérem, ez egy marha. Csernus terminusban: egy pöcs.

Semmi nagy "tudományt" nem fedeztem fel benne. Fölényeskedést, okoskodást, erőszakosságot láttam. Lehet, hogy a kipécézett jelenlévők pipogyák, merthogy hagyták magukat bevonni a nyílt színi vallatásba, megalázásba. De hogy valaki ilyen erőszakosan, a másik ember megszégyenítését gátlástalanul, a legkisebb együttérzés nélkül nagy tömeg előtt képes elkövetni, az tisztességtelen ember és alábbvalóbb bármelyik kipécézett áldozatánál. Érdekes, hogy három közönségszereplőből kettő hipnotizáltként válaszolgatott hol akadozva, hol csacsin a kérdésekre. Egyiküknek sem jutott eszébe, hogy sarkon forduljon, vagy elküldje melegebb éghajlatra eme exhibicionista szadisztikus psziché gyilkost.

Ez a beteg gondolja magát gyógyítónak? Aszta!

Cirkusz ez a javából, semmi más.
Elnézést a valódi cirkuszoktól, ott legtöbbször van teljesítmény.

13 megjegyzés:

  1. Na erről nekem is van egy sztorim. A szülők akadéniája nevű előadássorozatban jobbnál jobb előadók jöttek Pécsre. Az utolsó előadó Csernus volt. Nagy beharangozás, annyi ember, mint a rosseb. Nekem kifejezetten Marió és a varázsló jutott eszembe.
    Egy darabig tűrtük az egész megalázósdit, aztán kimentünk, mert elegünk lett. Az értékelőlapra korrektül leírtuk, hogy légyszi ezt mégegyszer ne, mert ez még ingyen sem kellene.
    Idén megint "előad". Klassz.
    Én annyira dühös lettem, blogom még nem volt, hogy írtam neki egy e-mailt, mennyire nem volt rendben az előadás. Hát nem válaszolt rá. Ez van.
    A furcsa az, hogy tehetséges embernek tartottam sokáig. Most egyszerűen nem tudom, mit gondoljak róla.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem azok választják hivatásnak a pszichiátriát, akik a saját lelkük betegségeire remélnek gyógyulást találni. A többség esetében inkább az önkép kialakításában, az önbizalom, önértékelés tájékán lehet megtalálni az érdeklődésük gyökerét. De Cs. doktor szerintem komolyan sérült lelkileg, pokoli kisebbségi érzését kompenzálja a már diktátori szintre emelt agresszivitással, mások gátlástalan porba alázásával. Kíváncs lennék, ha emberére találna, vajon mit tenne? Elsírná magát, ha valaki nyílt szinen kiosztaná, lelkileg padlóra küldené? :) No, arra a szeányszra szívesen befizetnék.

    VálaszTörlés
  3. Zinczyka, lehet, hogy valamiben tehetséges, de ezek a szeánszai borzalmasak. (Bár csak egyen voltam, de az általad írtak azt erősítik, hogy mindig ilyen.)

    Terveztem, hogy olvasok tőle valamit, de ezek után nem fogok. Nem pazarlok rá időt.

    A hozzá írt levelekre adott válaszait követő rihegései-röhögései alapján sem komplett.
    Úgy gondolom, többet árthat a hozzá fordulóknak mint használhat.

    Rögeszmés, merev, gátlástalan.

    VálaszTörlés
  4. Galagonya, talán akkor szánnék még időt Cs. doktorra, ha emberére találna, abban lehetne tanulság.

    VálaszTörlés
  5. Én akkoriban láttam néhány műsorát a tévében, amikor még friss hús volt. Nekem tetszett, ahogy szembesíti az embereket korlátaikkal, hibáikkal. Drasztikus volt, de hatásos.

    VálaszTörlés
  6. A mostani programig inkább érdeklődő voltam Cs. doktor kapcsán.
    A hibákkal való szembesítés is akár oké lehet. De hogy ezt ítélőszékből kinyilatkoztatva, lealázva adja elő, azt semmi sem indokolja.
    Na mindegy, aki vevő rá, vegye. Számomra érdektelenné vált.

    VálaszTörlés
  7. Csernus egyrészt tehetséges (volt?), másrészt jó szakember (volt?). A dorgfüggők kezeléséhez szerintem nagyon értett, legalábbis a Fekete doboz dokumentumfilmje alapján ezt gondolom.
    A Viasat-os megmondós műsor kicsit már inkább show volt.
    Amit én láttam Csernus Imréből az egyik sem, sajnos. Nem tudom, miért, de úgy érzem, olyanná lett, amilyen ember nem szeretne lenni igazából.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon sok embert erőszakkal kell kipofozni a rózsaszín álomvilágából ahhoz, hogy szembe tudjon nézni a valósággal.
    Ez a Csernus módszer.

    VálaszTörlés
  9. Igazad van Kósza, de a kipofozás, és a megalázás nem ugyanaz.

    VálaszTörlés
  10. Szerintem a kipofozást az Élet elintézni. Nem kell Istenként osztani az észt, s pláne nem ítélkezni.

    VálaszTörlés
  11. Kaktuszka, én már évekkel ezelőtt hánytam Cs-től. Beteg az a figura, aki tévében, vagy bárhol nyilvánosan megalázza a hozzá segítségért fordulókat. Persza ha négyszemközt alázná meg, akkor is beteg lenne...

    És hát beteg is, hiszen drogozott, és itt van igaza Galagonyának, hogy a pszi-tudományokkal foglalkozók (meg még a teológusok) jelentős része azt remélte, hogy az egyetemen majd rendbe teszik az ő zavaros lelkét, vagy megtanulja ő rendbe tenni, csakhogy ott nem ez a történet, de végül kapnak egy diplomát, hogy belepiszkálhatnak mások életébe. Tisztelet a kevés, valóban erre született, hivatástudattal bíró kivételnek.

    VálaszTörlés
  12. Marvin, egyetértünk. (Már megint.) :)

    VálaszTörlés