2011. január 14., péntek

Különös

Különös. 85 felett járt majd' egy évtizeddel ezelőtt. Csak néhány napot töltött Magyarországon, előadást jött tartani. Csak néhány órát töltöttem a társaságában. A kedvessége, figyelme máig kitartó hatással volt rám. Soha többé nem találkoztam vele, haza ment Bloomingtonba. Jó egy hete kívántam boldog új esztendőt neki, még válaszolt is rá. Úgy számolt be múlt évéről, mint a betegség okozta fájdalom sivatagáról.
6 nappal később jött halálhíre. Szerencsém volt, még utoljára tudtam "integetni" neki.
S. D., nyugodj békében.

Különös. Csak néhány tízpercet és pár emailt váltottunk. Konferencián járt itt ő is, csak épp Párizsból jött. Annak is már jó pár éve. Hat éve halott már. Ő szelíd-kedves volt.
F. I., remélem békében nyugszol.

Nem tudom mi ez az intelligencia, humánum, kíváncsiság, figyelem és ki tudja még milyen elegyből kevert kisugárzás, de rövid ideig tartó kontaktus alatt képes akár életfogytig tartó hatást kiváltani.

Különös.


2 megjegyzés:

  1. Vannak emberek, akikkel sok év után pont ott lehet folytatni a beszélgetést, ahol abbahagytuk.

    VálaszTörlés
  2. Nem pontosan erre gondoltam. Azon tűnődtem, azt nem értem, hogy tudnak emberek, néha nagyon rövid idő alatt mély nyomot hagyni, másokkal szemben meg évekig tartó ismertség után is csak a közöny marad. Mit tud, aki ennyire tud hatni? Nem igazán tudom megmagyarázni.

    VálaszTörlés