2009. szeptember 26., szombat

Becstelen brigantik...

Nem értem a film célját, mégis tetszett.
Egyfelől relativizál, ami veszélyes terep, ritkán találják el az ezzel élők a még nem romboló arányt. Itt talán sikerült.
A film nácijai természetesen undorítóak, a nácivadászok talán kevésbé. A "zsidóvadász" náci lenyűgözően éles eszével, hátborzongató eleganciájával, pokolfekete humorával döbbenetes figura.
Szokatlan, hogy nem ül több tonnás nyomasztó hangulat a mozira, mint azt megszoktuk az erre a témára épülő filmeknél. A borzalmakhoz képest már-már könnyed.
Egyelőre nem tudom hova tenni...
Mimózáknak nem ajánlott.

6 megjegyzés:

  1. Mimóza voltam. Az imdb-n 8,6-ot kapott. Észnél kellett volna lennem! :-))

    VálaszTörlés
  2. Fogalmam sincs mi az az imdb és a 8,6...
    Azért a Mimózák is hamar magukhoz térnek :) Kis megrázkódtatás és aztán kinyílnak megint. :)

    VálaszTörlés
  3. Internet Movie Data Base
    Az összes valaha forgalmazott (magyar is) film megtalálható rajta. Rá lehet keresni az eredeti címre (magyarra is!) vagy a rendezőre, vagy szereplőre, ha nem jut az ember eszébe a film címe. Itt lehet látni az elért pontszámot is, amit amerikai nézők adnak....
    A 8,6 nagyon magas pontszám, de akik adják, nos....

    VálaszTörlés
  4. Köszi az ismertetést.
    Akik adják a pontokat, azok nézők, akik egyik helyen pont ugyanolyanok mint a másikon.

    VálaszTörlés
  5. Ebben neked igazad van. Számomra egy figyelmeztető aprósággal, hogy mást tartanak ők szórakoztatónak és mást én. Természetesen tiszteletben tartom az ő ízlésüket. A jelzéseiket azonban olvasnom kell tudni, hogy tudjam, nekem, mi a kívánatos.
    Dehát tudjuk, ízlések és pofonok...
    Elfelejtettem megírni neked, habár azóta már biztos rájöttél: www.imdb.com

    VálaszTörlés
  6. Én egyes filmkritikusokkal vagyok így. Van, akiről tudom, hogy ha neki tetszett, az valószínűleg nekem is. Másnál meg pont fordítva.

    VálaszTörlés