2010. március 20., szombat

A Zila-tortaforma tesztcsapat versenye


Középen a versenyzők, a széleken a zsűritagok:
Pataki János és Zila László


Zila László saját fogásokat ismertet és bevezeti a versenyt.


A zsűri kóstol...

Mint a Zila Kávéház hírlevelének olvasója, e hét közepén meghívót kaptam szombat délelőttre a Zila Tortaforma Tesztcsapat szabadon választott kategóriájának nyilvános zsűrizésére. A Zila tortaforma egy EU-pályázat nyertes, világújdonságnak számító, szabadalmaztatott tortaforma. Ennek kreatív felhasználása volt a verseny témája.
Nem a tervek szerint alakult a nyilvános zsűrizés, a meghívottak nem jelentkeztek vissza kellő számban, így a zsűritagok Zila László és Pataki János cukrászmesterek lettek. (Zila László bevezetőjében elhangzottak szerint, mellesleg, mindketten cukorbetegek.) Mint hoppon maradt nyilvános zsűriző, a vendéglátók kegyeinek köszönhetően végigkóstolhattam néhány sós és édes Zila készítményt. A mákosgubatorta és a répatorta, na meg a sajtos-hagymás-jégsalátás töltelékű kockák kóstolása lehetetlenné tette a díjnyertes torta tesztelését, azon egyszerű oknál fogva, hogy egy tökmagot se bírtam volna már lenyelni a telítettségtől. Így a győztes sütikről szóló személyes hangú beszámolót most nem áll módomban prezentálni.

Sorolom is a résztvevőket. A versenyzők, háziasszonyként, háziúrként indultak:
  • Dienes Ágnes: Rétestorta
  • Forgács Melinda: Vulkántorta
  • Farkas Melinda: Citormos mákos szelet
  • Méhn Niki: Lime Torta
  • Faragó Márta & Taksár Ferenc: Őszibarack krémmel töltött mandulástorta
  • Somogyi Zoltán/Max: Aludttejes prósza torta(sós és édes töltelékkel)

Az első három helyezett:
1. Vulkántortájával Forgács Melinda (a farmeres hölgyversenyző)
2. Farkas Melinda citromos-mákos szelete
3. Somogyi Zoltán: aludtejes prószatortája

A nyertes Forgács Melinda Karibi vulkántortája, amely Pataki János zsűritag véleménye szerint egy nagyon különleges, harmonikus ízvilágú sütemény. A teljes kiőrlésű lisztből készült piskóta nagyon szaftosra, ízletesre sikerült, valószínűleg annak köszönhetően, hogy a teljes kiőrlésű liszt különös módon szívja magába a tölteléket.

Gratulálok a győzteseknek és nem is gondolok a paleodiétára holnapig.
Posted by Picasa

19 megjegyzés:

  1. Gratulálok minden résztvevőnek, pompás receptek születtek.
    Külön köszönet ezért a remek cikkért.

    VálaszTörlés
  2. Én is épp most készülök írni egy beszámolót! :)
    Gratulálok mindenkinek, öröm volt személyesen is találkozni! :)

    VálaszTörlés
  3. Nahát Kaktuszka! Te a gasztro-kultúra asztalán is sokat áldozol :)

    Magadat, illetve a gyomrodat. De azért nem sajnállak. Én is szívesen kóstolgattam volna.

    VálaszTörlés
  4. Jaj de jó, hogy a remek versenyzők (Max és Niki) idetaláltak! :) Nagyon kedvelem, csodálom a gasztrotémában kreatívakat! Szórakoztató és mindig kéznél lévő hobbi! :)

    Marvin, én egy gasztrohős vagyok ennyi áldozathozatal után! :D

    VálaszTörlés
  5. Szeretnék gasztrohős lenni. Előtte sajnos gasztraszkéta kellene legyek egy darabig. :(

    VálaszTörlés
  6. Aszkéta? Neee! Szúróscsontú, beesett mellkasú, kiálló medencecsontú akarnál lenni? A puhaság, kerekdedség, lágyság sokkal szimpibb! :)

    VálaszTörlés
  7. Gondoltam ettől a halaknak is megjött az gusztusuk valami finomra. Adtam is nekik enni. Örültek! :)

    VálaszTörlés
  8. "Pataki zsűritag" a Magyar Cukrász Ipartestület és a Cukrász Világszövetség elnöke. Csak hogy helyre tegyük a "nem a tervek szerint alakult"-dolgot...
    Zila-Oroszlán Judit

    VálaszTörlés
  9. A "nem a tervek szerint alakult"-t információt (azaz, hogy a nyilvános zsűribe meghívottak - nem is értem, hogy nem él valaki ezzel a lehetőséggel - nem jelentkeztek kellő számban vissza) ifj. Zila Lászlótól hallottam (személyesen érdeklődtem nála a helyszínen).

    VálaszTörlés
  10. Nyálcsorgató beszámoló volt. Teljesen összeZiláltad az érzéseimet :)

    VálaszTörlés
  11. Az összezilálást előre megfontolt szándékból követtem el! :)))

    VálaszTörlés
  12. @Kaktuszka: a "nem a tervek szerint alakult" nem a zsűrire, hanem a vendégekre vonatkozott! Nem tudom, ki hiányzott a zsűriből, ha az ipartestület és a világszövetség elnöke, valamint a feltaláló mestercukrász ott volt. Mindenesetre nem terveztünk és nem is hívtunk további zsűritagokat. A férjem a vendégeket kevesellte kicsit, bár szerintem így lehetett olyan kedves, családias hangulatú az esemény. Csak azért szóltam itt hozzá, mert szerintem a "Pataki zsűritag" címke nem jelzi, hogy azért nem akárki mondott itt véleményt. Úgy éreztem, ez jár neki.

    Remélem, így rendben vagyunk! Köszönjük a cikket és a képeket, mi még tartozunk vele. Addig itt örül neki mindenki :)

    Zila-Oroszlán Judit

    VálaszTörlés
  13. Nekem senki sem hiányzott a zsűriből, sőt, ha egyedül Zila László mestercukrász bírál (aki egy igazi oázist teremtett Lőrincen), az is elég. :)

    VálaszTörlés
  14. Na most már eccö elmegyek oda, megnézem magamnak, hogy tényleg olyan jó-e. Nagyon kritikus vagyok cukrászda-ügyben...

    VálaszTörlés
  15. Szép kis túra lesz az neked! :)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Kaktuszka!

    Először is én is köszönöm ezt a remek összefoglalót:)

    Elnézést kérek a félreértésért, a hírlevelem és amit mondtam nem volt egyértelmű:

    nem a zsűrizést terveztük nyíltra, hanem magát az eseményt nyilvánosra, azaz nem csak a Tesztcsapat tagjai részére rendeztük, hanem bárki számára, aki szeret sütizni.

    A zsűriben egyébként szerepelt volna még Madarász Sándor mestercukrász is, aki a Tesztcsapat válogatásán is részt vett, de sajnos lebetegedett és nem tudott eljönni.

    Még egyszer köszönöm a híradást!

    Üdvözlettel:
    ifj. Zila László

    VálaszTörlés
  17. Kedves ifj. Zila László,
    köszönöm a magyarázatot, kezdek megvilágosodni :)
    Akárhogy is, jó kezdeményezés, sikeres végeredménnyel. Remélem a jövőben is lesznek hasonló rendezvényeik!
    Egyébként nem is lenne elvetélt ötlet gasztroversenyen a szakmai zsűri által kiválogatott 5-10 legjobb pályázatból közönségszavazással dönteni. :) Lásd az ilyen elven működő tévéműsorokat: Megasztár, Csillag születik.

    PS: Már alig várom az ez évi országtorta eredményeket! :) Remélem nem szakad meg a "hagyomány" és ismét Zila-süti lesz a nyertes.

    VálaszTörlés