2010. július 5., hétfő

A 88. Magyar Derby napja



2010. július 4-én (vasárnap) volt az ez évi derby.
A derbyt Lord Derbynek köszönhetjük, aki fogadást kötött lova gyorsaságára, még 1780-ban Angliában egy másik úriemberrel. A győztesé lett a trófea, a vesztesről pedig az évente megrendezendő versenyt nevezték el.
A derby több mint 200 éves szabályai szerint a 2400 méteres távon kizárólag 3 éves angol telivér mének és kancák futhatnak.

Az ez évi derbyt nem reklámozták. Nem is voltak annyian mint tavaly, amikor lefagyott a teljes fogadási hálózat. Hosszú sorok maradtak fogadási lehetőség nélkül akkor. Nagy blama volt. Lehet, hogy ezért nem csődítették össze az érdeklődőket óriásplakáttal, megelőzendő a kudarcot.

A derby futamon a nagy esélyes Tutanhamon lefeküdt az indítóban, így is a második helyen végzett. Egy kanca kerekedett felül, Shamal Sally. Bravó! 1973-ban nyert utoljára csaj-ló. A harmadik helyezett a 12-es számmal futó Unico volt, ő nem volt a legesélyesebbek közt, szemeztem vele, kár hogy nem rá fogadtam Helyre. Ugyan a nem esélyesek közül választottam magamnak favoritot, de nem jött be.
Viszont a Buccaneer-díj futamában Steady As A Rock-ra fogadtam Befutóra. És befutott! Kár, hogy nagyon is esélyes volt, így nem sokat hozott a konyhára. Midalgora csak Helyre fogadtam, ő be is jött harmadiknak.

Volt még egy élményem. Egy hatalmas fehér belga lóval, Báróval kerültem közelebbi kapcsolatba simogatáson keresztül. E belga jószág türelmes, nyugodt volt, ahogy egy hidegvérű fajtától nem oly meglepő. Nagyon szerethető pacika.

.




Olvasom a turfban, hogy nagy tervei vannak a lovas-CBA-s Lázároknak, például távlati tervként fogalmazták meg a Lovas Világjátékok Kincsem Parkban történő megrendezését. De ehhez még sok fejlesztésre lesz szükség.
Azt is olvasom, hogy Bereményi Géza forgatókönyvet írt a majdani, Kincsemről szóló film elkészítéséhez, a rendezést Koltai Lajos vállalta. Húúú, ez remek film lehetne! 3-4 év múlva kerülne mozikba. Izgalmas!
Posted by Picasa

4 megjegyzés:

  1. Ebben a melegben elkelne már egy kis frissítés! :) Vagy az olvasó az csak várjon a sorára?! :))))))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ajánlom a limonádét! :)))
    Szerintem ilyenkor az a jó, ha Galagonya a Duna-kanyarban sürgölődik és erről frissítő beszámolókat tart. :)))

    VálaszTörlés
  3. Tehát én írjak, melózzak és Te frissüljél::: :)
    Bravó! :)))))

    VálaszTörlés
  4. Ja, hogy Te máshogy gondoltad??? :))))

    VálaszTörlés