2010. január 3., vasárnap

A babatündérhez - A budapesti játékkereskedelem története















A Bazilika mellett található Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipai Múzeum mindig valami "ínyenc" kiállítással rukkol elő. Most épp a magyar játékkereskedelem történetét dolgozza fel a19. századtól a rendszerváltozásig A babatündérhez c. kiállítás. Áruházbelsők, mindenféle színű és méretű korabeli babák és trendiségek, áruháztörténetek (például a TRIÁL) bemutatásával bűvöli el a látogatókat.
Az egyik korabeli játékkészítő talán a jövőbe látott és a jónéhány évtizeddel később elkészült Jurassic Parkot megelőzve készítette el velociraptorra emlékeztető, ennél fogva kissé bizarr kacsafiguráját.
Hangulatos kiállítás, sok tárgyi emlékkel, se nem sok, se nem kevés múzeumi ismertetővel.
Bevallom én a látogatás végén egy Dr. Bubó és egy Kisvakond hűtőmágnessel távoztam.

Ugyanitt a Plakátok a szocializmusban c. kiállítást is érdemes megnézni, a plakátok életet és színt lehelnek e letűnt korba, az 1945-1989 időszakéba. Fabulonlány és grúztea, trapper farmer és vidám hal a cekkerben... - plakátlátószögből meglehetősen kedélyes e kor.
Posted by Picasa

6 megjegyzés:

  1. Óriásplakáton kisstílű politikusok kínálják magukat. Ma ez a divat.
    Vagy inkább trendi?

    VálaszTörlés
  2. Hát lesz mit kiállítani néhány évtized múlva a mai politikai plakátokból, nem lesz hízelgő a ma politikusaira nézve.

    VálaszTörlés
  3. Régen annyi jópofa plakát volt! A premier előtt álló filmekhez mindig terveztettek és nyomattak újat. De még némelyik reklámos is szuper ötlet volt.Emlékeztek arra a tejiparira, ahol a tehén feje túróból volt kirakva?

    VálaszTörlés
  4. Igen, ez a túrós is ki van rakva a kiállításon :)

    VálaszTörlés
  5. A plakátkiállítást én is láttam ott, és tényleg ajánlom. Fiúk, ha a babák nem is vonzanak, a plakátokért érdemes benézni!

    VálaszTörlés
  6. Eredetileg én is a plakátkiállítás miatt mentem, de aztán olvastam a hiperinfantilis :) babatündérhez címet és hát igen, ez aztán jól megcsiklandozott. :) Nemcsak babák vannak, hanem indiános, meg huszáros, meg mittudomén milyen fiús játékok is. Na.
    Amúgy meg a játéktörténetkiállítás részen kérdezték, hogy van-e fotójegyem. Hát itt megszakadt a megörökítési folyamat.

    VálaszTörlés